Untitled Design (9)
6 ötlet vállalkozásod elindításhoz, mely nem kerül pénzbe...

1. Legyen közösségi média oldalad (facebook, instagram, youtube, stb.

Fontos, hogy határozd meg a célcsoportodat, akiket el szeretnél érni, és akikkel kommunikálni szeretnél.
A fiókok létrehozásánál használd a céged nevét vagy a márkanevedet, hogy a keresőben megtaláljanak. Emellett jó, ha van LinkedIn fiókod is és a LinkedIn felületén csatlakozol olyan szakmai közösségekhez, ahol kapcsolatokat építhetsz a leendő ügyfeleiddel vagy azokkal a vállalkozókkal, akikkel később partneri kapcsolatot tudsz majd építeni.

2. Légy bátor!

Induló vállalkozásként akkor tudsz kitűnni a reklámzajból, ha szokatlan és bátor dolgokat csinálsz! Egy amerikai személyi edző például csináltatott egy pólót ezzel a felirattal: “Személyi edző vagyok. Gyere és kérdezz tőlem bármit az alakformálásról!” És mindenhova ebben a pólóban járt: rendezvényekre, utazásra, versenyekre, éttermekbe.
De lehet a bátor vállalásod: egy bolondos vagy játékos kampány (itt találsz hozzá egy tonna ötletet),
– egy 30 napos kihívás (30 napon át minden nap adsz egy napi tippet, amit, ha elvégeznek, előrébb jutnak pl. a nyelvtanulásban),– egy “valóságshow” (mondjuk életmód tanácsadóként 30 napon át minden nap megosztod, mit ettél és mit edzettél, öko termék forgalmazóként minden nap bemutatod, mivel mosol, mivel mosogatsz stb.) vagy bármi más, ami szokatlan, iszonyat hasznos az ügyfeleknek és kilóg a piacról.

3. Tegyél fel az oldaladra letölthető hasznos infókat

Színező vagy fejlesztő feladatlap gyerekeknek, letölthető kinyomtatható csekklista, edzésterv, teszt és a hozzá tartozó értékelés, utazáshoz szervező táblázat, naptár, rejtvények, receptek, munkafüzetek, tanulási segédletek, vázlatok, szabásminták… Tegyél elérhetővé hasznos letölthető, kinyomtatható eszközöket regisztrációtól mentesen és kérd meg a letöltőket, hogy osszák meg ezt a lehetőséget másokkal is!A letöltött anyagban pedig legyen ott a reklámod, a linked, a cégneved, ezzel is népszerűsíted a márkádat.

4. Gyűjts véleményeket!

A honlapodon készíts egy “vélemények” oldalt vagy bekezdést, és aktívan gyűjtsd ide a véleményeket. Akikkel kapcsolatba kerülsz, kérj tőlük egy pár soros véleményt, amit kitehetsz az oldaladra. Íg a kereső is jobban fog szeretni, hiszen sokan egy adott cégről vagy szolgáltatásról a véleményekre keresnek rá, így a Te oldaladat fogják megtalálni.

5. Küldj hírleveleket!

Fontos, hogy legyen hírleveled, építs e-amil listát. Ha mást nem is, legalább a meglévő vevőidnek küldj néha hírlevelet. Kezdettől fogva építsd az e-mail listádat azokból, akik vásároltak mér Tőled, és időnként keresd meg őket újabb ajánlattal. Aki már vásárolt Tőled, nagyobb eséllyel fog újra vásárolni, mint egy új ügyfél! Ezt sose feledd!

6. Blogolj!

Ossz meg a blogodon értékes és izgalmas tartalmakat, cserébe imádni fog a Google, és a követőid/olvasóid is szívesen fogják felkeresni az oldaladat. Egy blog, podcast vagy vlog lényege, hogy az általad közzétett hasznos vagy szórakoztató tartalmakon keresztül egy elkötelezett követőtábort építesz. Minél többet adsz, minél hasznosabb az általad közzétett tartalom, annál többen fognak követni. Ez a tartalommarketing lényege.

 

Share this post

Share on facebook
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Close Menu
×
×

Cart